در حال بارگذاری ...
توسط همایون علی آبادی اتفاق افتاد

جلسات نقد نمایش های نخستین روز از هشتمین جشنواره تئاتر البرز

شامگاه گذشته  جلسات نقد نمایش های « زونکن» به کارگردانی علی شهبازی و « چند روایت معتبر» به کارگردانی مهسا جعفری توسط همایون علی آبادی انجام شد. 

به گزارش تئاتر البرز، شامگاه گذشته  جلسات نقد نمایش های « زونکن» به کارگردانی علی شهبازی و « چند روایت معتبر» به کارگردانی مهسا جعفری توسط همایون علی آبادی انجام شد. 

 

چند روایت معتبر در پایان دچار افت شد

همایون علی آبادی در نقد نمایش «چند روایت معتبر» به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی مهسا جعفری گفت: دیالوگ های زیبا با پایان نمایش ذهنیت ما را در هم می ریزد و این سوال را درمخاطب ایجاد می کند که چرا در  خواب؟ به نظرم بزرگترین افت در انتهای نمایش اتفاق می افتد در صورتی که حرف نمایش از سر درد است. دلم می خواست این دردها در دلمان جا خوش کند و برای ما ملموس باقی بماند.

 

وی افزود: نمایش تنهایی و معضل زنان را نشان داد و  زیباترین برخورد  با المان ها، رنگ های قرمز و سفید  در این اثر وجود داشت. دستور زبان و بازی ماهرانه  بازیگر نمایش  (مهسا جعفری) دیده و احساس شد که یک پشتوانه محکم داشت و آنهم متن نمایش بود. پیام، جهان بینی، میزانسن های زیبا و دستور زبانی که در کار مخاطب به آن عادت می کرد. 

 

حوادث و دیالوگ های ترجمه ای در زونکن 

علی آبادی در نقد نمایش «زونکن» به نویسندگی علی کوچکی و کارگردانی علی شهبازی گفت: به نظرم این کار بوی ترجمه می داد. نمایشی که ما نگاه کردیم این سوال را ذهنمان ایجاد می کرد؛ که چه؟ زیرا  مخاطب پیامی را از صحنه دریافت نمی کند. 

 

وی افزود: بازیگران آنقدر درگیر بازی های خودشان هستند که به مخاطب رحم نمی کنند و  حوادث  و دیالوگ های ترجمه ای بودند.  

گفته می شود، در نمایش زونکن آرش رحمانی، جمال مرتضوی و علی رضا داننده فر ایفای نقش داشتند و مهسا جعفری در نمایش چند روایت معتبر یکه تازی کرد

 




نظرات کاربران