در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایشگفت

«پاریا» نوشته استریندبرگ برای اولین بار در ایران اجرا می شود

به گزارش تئاتر البرز، این روزها  در شهر کرج نمایش «پاریا» اثر آگوست استریندبرگ  به کارگردانی مهرگان زالی در مجموعه تئاتر شهر کرج، سالن استاد داوود فتحعلی بیگی اجرا می شود.

به گزارش تئاتر البرز، مهرگان زالی کارگردان این نمایش که  کارشناس بازیگری از دانشگاه آزاد تنکابن و ارشد کارگردانی از دانشگاه هنر و معماری است و  به عنوان بازیگر در نمایش های مختلفی ایفای نقش داشته  درباره اجرای این نمایش می گوید:  «پاریا» اثر آگوست استریندبرگ نویسنده  سوئدی اواخر قرن 19 است که از 23 آبان تا 2 آذر در سالن استاد فتحعلی بیگی اجرا می شود.  « پاریا» واژه ای است که ریشه  هندی دارد و به معنای رانده شده یا مطرود از طبقه  اجتماعی است . این متن روایت دو مرد به نام‌های x و y است  که از ابتدا مخاطب شاهد جدال فکری بین این آنها می شود، حقیقت هویت و کیستی این 2  با واقعیتی که از آنها دیده می‌شود به کلی تفاوت دارد.

او  افزود:  دنیای استریندبرگ همیشه برای من دنیای شگرف و عجیبی و پر از پیچیدگی بوده، در  متن پاریا وجود آرا نیچه ، داستایوسکی ، داروین ، ادگار  آلن پو و... همراه با تفکر خود استریندبرگ  منو به شدت ترغیب کرد که این اثر را به روی صحنه ببرم ، متفکران و هنرمندان قرن 19 همیشه برای من جایگاه متفاوتی داشته اند و از لحاظ فکری و زیبایی شناسی ارجاع به آن دوره برای من جذابیت بیشتری داشته و از همه مهمتر اینکه این متن به هویت و کیستی انسان می پردازد و مخاطب را  به فکر وا می دارد  ، این متن برای اولین بار در ایران اجرا می شود. 

گفته می شود: نمایش «پاریا» اثر آگوست استریندبرگ  به کارگردانی مهرگان زالی  در مجموعه تئاتر شهر کرج، هر شب ساعت 19 در سالن استاد داوود فتحعلی بیگی اجرا می شود و احسان فلاحیان ، مهرگان زالی در این نمایش ایفای نقش می کنند.

 




نظرات کاربران