در حال بارگذاری ...

چهارمین نشست های تخصصی نمایشنامه خوانی برگزار شد

در چهارمین هفته نشست های نمایشنامه خوانی «زندگی زهر ماری» به کارگردانی مجید حاتمی، «شیرین به روایت امروز» به کارگردانی ساسان عباسی در ۲ سانس اجرا شد. 

به گزارش تئاتر البرز، کمبود سالن های تئاتر برای اجرا از یک سو و ورود فارغ التحصیلان و علاقه مندان نمایش به این وادی از سوی دیگر راه های جدیدی را برای عرضه متون نمایشی و ارباط  مستقیم با مخاطب  گشوده است.

یکی از این راه ها نمایشنامه خوانی است در سال های اخیر، دوره های نمایشنامه خوانی و جشنواره های مختلف  اقدام به معرفی  و برپایی این رویداد هنری می کنند.

امروزه دیگر می توان نمایشنامه خوانی را یکی از شیوه های مختلف نمایش دانست. نمایشنامه خوانی در  رایج ترین شکل خود شیوه ای است برای خوانش صحیح متن توسط نقش خوان ها ، به این صورت که دور هم جمع می شوند  و از روی متن  دیالوگ های نمایشنامه را می خوانند و یکی از این چند نفر  توضیحات صحنه نوشته شده  در نمایشنامه را می خواند.

نمایشنامه خوانی را می توان گونه ای اجرا دانست. اجرای کارگردانی شده دیالوگ  و توضیح صحنه، اجرایی که می تواند  بین دور خوانی اولیه متن و اجرای صحنه اتصالی فرض شود.

هر هفته شنبه های  خوانش با همین هدف و خوانش نمایشنامه  در 2 بخش آزاد و نهال  در پلاتو های اداره کل برگزار می شود.

این رویداد با استقبال هنردوستان و هنرمندان شهر کرج روبرو شده است و علاقه مندان از نقاط مختلف استان به همین  قصد گرد هم جمع می شوند.

 تا کنون  نمایشنامه های «خیر نبینی سعیده» به کارگردانی سوده تدین ، «قصیده شب نمناک» ، «عقیم» به کارگردانی لیلا میناوند خوانش شده است و در چهارمین هفته نشست های نمایشنامه خوانی «زندگی زهر ماری» به کارگردانی مجید حاتمی، «شیرین به روایت امروز» به کارگردانی ساسان عباسی در 2 سانس اجرا شد. 

 

 




مطالب مرتبط

پس از اجرای موفق در تماشاخانه سنگلج

«پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل» در کرج به صحنه رفت
پس از اجرای موفق در تماشاخانه سنگلج

«پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل» در کرج به صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در البرز، نمایش پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی علی بابایی از تاریخ ۱۱ تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری در سالن استاد فتحعلی بیگی تئاتر ...

|

نظرات کاربران