در حال بارگذاری ...
به کارگردانی انسیه کرد

نمایش «دیده خواهم » ویژه بانوان به روی صحنه رفت

عصر روز یکشنبه ۱۹ اسفند ماه نمایش «دیده خواهم» به  کارگردانی «انسیه کرد» ویژه برای بانوان  در مجموعه تئاتر شهر کرج به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر البرز، عصر روز یکشنبه 19 اسفند ماه نمایش «دیده خواهم» به  کارگردانی «انسیه کرد» ویژه برای بانوان  در مجموعه تئاتر شهر کرج به روی صحنه رفت.

« دیده خواهم» به نویسندگی امین آبان،   برگرفته از مثنوی «کوران و فیل» مولاناست، داستان نمایش از این قرار است که حکیمه زنی دانا است. روزی دخترانی شجاع به وی عارض می شوند سلطان فرمان به قتل رساندنشانرا داده، علت را که جویا می شوند در میابن که پدران دخترانکسانی هستند که نتواسته اند فیلی که هدیه پاشاه هندوستان است را در تاریکی دالان شناسایی کنند و تعبیر اشتباهی از آن ارائه دادهو سلطان را در پیشگاه  میهمانانش سر افکنده کردند که اکنون سطان قصد کشتن آنها را دارد.

«انسیه کرد»  کارگردان  درباره اجرای عموم این اثر در مجموعه تئاتر شهر کرج گفت: این کار برگرفته شده از داستان کوران و فیل حضرت مولانا است و در واقع این داستان لزوم داشتن استاد و راهنما را در زندگی بیان می کند. اینکه تا انسان دستش در دست ولی الهی نباشد نمی تواند از کوره راه های  دین و دنیا  عبور کند.

این کارگردان گفت: ما اولین گروه در کرج هستیم که تمام اعضای گروه نمایش را بانوان تشکیل می دهند.امیدواریم بتوانیم نظر تماشاگران  را جلب کنیم و از طریق این رسانه  تمام بانوان فرهیخته شهر کرج را به دیدن این نمایش دعوت می کنیم.  

لازم به ذکر است این نمایش به مدت 5 شب ویژه برای بانوان فرهیخته استان در مجموعه تئاتر شهر کرج اجرا می شود.




نظرات کاربران