در حال بارگذاری ...
همزمان با عاشورای حسینی؛

روایت ناگفته های حادثه عاشورا با «لحن خون» به صحنه رفت

نمایش «لحن خون» به کارگردانی رضا اخی همزمان با عاشورای حسینی ساعت ۱۵ در محوطه فلکه اول گوهردشت اجرا شد.

رضا اخی طراح و کارگردان نمایش«لحن خون» به خبرنگار ایرلن تئاتر گفت: این نمایش معرفت و کرامت امام، خلوت و تنهایی امام، مظلومیت اهل بیت،وصیت و تذکرات امام به اهل قیام، کلام وزین امام با آن خطبه معروف را توسط راوی به تصویر می‌کشد و به شخصیت هایی از واقعه عاشورا  مانند وهب، حبیب ابن مظاهر  که عوام با آنها آشنایی ندارند می پردازد. 

 

نمایش «لحن خون» به شیوه تلفیقی از نمایش مذهبی و برش از چند نسخه  (نسخ میر عزا) ، مبتی بر حرکت بازیگر و موسیقی  روایت می‌شود و مشاوران برای تهیه نسخه ها استاد داوود فتحعلی بیگی و مسعود حجازی مهر هستند. 

رضا اخی با اشاره به نوع  نگاه خاص و ویژه در طراحی  این نمایش گفت: جنگها و رزم ها و تمام لحظات برای مخاطب واقعی جلوه داده شده است که در دو بخش نمایش می شود،بخش اول در فضای فلکه اول گوهردشت سپس نماز مغرب و عشا و بعد از آن کاروان اسرا،چهل منزل تا شام و شهادت حضرت رقیه به صورت سیال و کاروانی تصویر و اجرا  می‌شود. 

 

روحام عسگرپور،هادی ملکیان، علیرضا داننده فر، مهران نعیمی اقدم، محسن آچاک، سیامک خویشکار، محمد امیری، حسام تقیون، علی رضا قربانی، علی رضا پیرزاد،پژمان پهلوانی، پریا حاجی رمضانی، کرشمه طاهریا،  منصوره  اسدی، عباس جعفری، امیر عباس گوهر سودی، توحید آیت، بیتا سادات شریفی،فرناز شهام، سمییه عظیمی فر،سمیرا حسن زاده فر، شکیلا ربانی، سمیرا صغری، آدرینا افشار در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. 

 

نمایش «لحن خون» به کارگردانی رضا اخی از قالب های تعزیه و نمایش های مذهبی، آیینی بهره گرفته است و به شکل خلاقانه و شیوه خاص در نوع اجرا،طراحی،کارگردانی به نمایش در آمد. 


سرپرست گروه موسیقی؛ پژمان قهرمانی، کیبورد؛ شهروز فرجی، درامر؛ امید جبار پور، راوی؛ آرمان فاطمی، مدیر صحنه،مدیر تولید و روابط عمومی؛ پدرام شکارچی  از دیگر عوامل این نمایش هستند. 

 

نمایش «لحن خون» به کارگردانی رضا اخی و تهیه کنندگی احسان  جمشیدی همزمان با عاشورای حسینی ساعت ۱۵  در محوطه فلکه اول گوهردشت اجرا شد.




نظرات کاربران