در حال بارگذاری ...

«سمنو» برای سه جشنواره آماده می‌شود

نمایش «سمنو» نوشته خیرالله تقیانی پور و سینا شفیعی کاری از گروه هویت به کارگردانی سینا شفیعی آماده اجرا در سه جشنواره فجر، جشنواره خمسه و آیینی سنتی می‌شود.

سینا شفیعی در گفت و گو با تئاتر البرز گفت: «سمنو» قصه سه نفر با سه نیاز مختلف است که طی موقعیتی کنار هم قرار می‌گیرند و تصمیم می‌گیرند از خانه ای که تمام اموال آن وقف خیریه شده وسایلی را بردارند تا حقشان  را از این اموال برداشت کنند. طی مسیر قصه، این سه شخصیت از نشناختن به شناختن، آگاهی و بازشناسی می‌رسند. 

 

این هنرمند در ادامه اضافه کرد: نسبت به برخی کارها که با اسم و موضوع ارزشی اجرا می‌شود و ارزش ها را به ابتذال می کشاند گله دارم. هرکسی در پس زندگی خود سلوکی دارد، حقیقت زندگی کشف شخصی است.

شخصیت‌های «سمنو» از پی نیاز به حقیقت شخصی می‌رسند. زمانی که بازیگران به تزکیه شخصی برسند و آن را به تماشاگر انعکاس دهند و حسی در مخاطب هنری جابه جا شود، می‌توان گفت موفق شده ایم. به نظر من نباید تماشاگر را با ذهن درگیر کرد بلکه برای نفوذ به آن، باید حسی در او را  تکان داد.

عبدالرضا یعقوبی، سعید دشتی، مهناز میرزایی، محسن مهری دروی، محمد رضا محمد پور در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. 

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: نوشین شکری، مدیر صحنه: مهدی تیموری، طراح لباس: سحر هنرور، تهیه کننده: مرتضی مرادی، عکاس: سید امیر حسینی و طراحی صحنه: سینا شفیعی.

نمایش «سمنو» به مدت سه شب ۱۸ الی ۲۰ آبان، در تئاتر شهر کرج سالن استاد داوود فتحعلی بیگی به صحنه می‌رود، همچنین ماه آینده ۶ اجرا  در یکی از سالن‌های  تئاتر شهر تهران خواهد داشت.




نظرات کاربران