در حال بارگذاری ...

خداحافظی گروه تئاتر «مردم» از مردم

شب گذشته، «داعش خوانی» در سردترین روزهای سال با استقبال گرم تماشاگران در محوطه باز تئاتر شهر به اجرای خود پایان داد. گروه نمایش «مردم» به دلیل بروز مشکلات تا مدتی نامعلوم خاموش می‌شود.

به گزارش تئاتر البرز، شامگاه گذشته نمایش خیابان «داعش خوانی» نوشته و کار علی نوریان به  عنوان یکی از آثار شاخص بخش نمایش خیابانی سومین  سوگواره سراسری خمسه در سردترین روزهای سال با استقبال گرم مردم به اجرای خود پایان داد، جلیل فرجاد ، جعفر دهقان و کاوه مهدوی داعش خوانی را به داوری نشستند، این نمایش پنجاه و دومین اثر تولید شده در گروه تئاتر خیابانی «مردم» است که به طرح مسائلی پیرامون پدیده داعش به زبان رسانه تئاتر می‌پردازد.

نوریان افزود: این نمایش با ساختاری مدرن در قالب خیابانی نگاهی تحلیلی به ایدیولوژی پدید آمدن و حیات سیاسی داعش دارد، «داعش خوانی» قصه سرزمینی است که  توسط داعش تسخیر  می‌شود، داعش تمام ایدیولوژی مخوف خود را همچون پیشینیان تاریخی اش بر این سرزمین روا می‌دارد. تاریخ کشتار و نسل کشی بار دیگر با دستان داعش بر سرزمین تسخیر شده به تصویر کشیده می‌شود.

 

این کارگردان در ادامه گفت؛ گروه تئاتر خیابانی «مردم» به عنوان یکی از چند گروه شاخص ملی و بین المللی فعال حوزه نمایش در ایران به دلایل برخی مشکلات تا مدتی نامعلوم به فعالیت خود پایان می دهد.

 

 




نظرات کاربران