در حال بارگذاری ...
به مناسبت هفته معلولین؛

«مسابقه» در کهریزک کرج نمایشنامه‌خوانی شد

به گزارش تئاتر البرز، مینا جواد پور مسئول اجراهای تئاتر کهریزک  در گفت و گو با تئاتر البرز گفت: حدود یک ماه است که سایکو درام، تئاتر درمانی در بخش ضایع نخاعی‌ها، معلولین و بیماران ام .اس به همت دکتر جهانگرد مدیر  ساختمان یاس کهریزک   آغاز شده است و  «مسابقه» نخستین نمایشی است که روز جهانی معلولین در مراسم کهریزک، توسط مجید مظلوم ، سجاد عبدالله وند،   پرهام نیک دهقان، علی دامغانی، محمدرضا نسایی خوانده شد. 

مینا جواد پور کارگردان نمایشنامه خوانی «مسابقه » گفت:  این افراد از  معلولین ساکن در آسایشگاه هستند که  در زمینه تئاتر هیچ تجربه‌ای  نداشتند و برای اولین بار  نمایشنامه‌خوانی «مسابقه»   را اجرا می‌کنند و  با توجه به معلولیتشان شک داشتند که بتوانند به بازی در  تئاتر فکر کنند.

سایکو دراما ،  تئاتر درمانی به عنوان شیوه‌ای موثر و روشی جدید در درمان افراد که دچار مشکلات  روحی روانی و جسمی  شدند مورد توجه کارشناسان و  هنرهای نمایشی قرار گرفته‌است.

  پیش تر، این  شیوه درمانی، روی مصدومان جنگی و معلولین در مراکز روان‌پزشکی اجرا شده است و این روزها  توسط هنرمندان هنرهای نمایشی مورد استقبال قرار گرفته و آثاری در بخش تئاتر درمانی ارائه شده است. 




نظرات کاربران