در حال بارگذاری ...

«سمنو» و «داعش خوانی» در سومین سوگواره خمسه دیده‌شد

به گزارش  تئاتر البرز، مراسم اختتامیه سومین سوگواره «خمسه» با معرفی برگزیدگان این رویداد تئاتری، شامگاه گذشته  ١٤ آذرماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.


در این مراسم ، مهناز میرزایی بازیگر نمایش «سمنو » در بخش صحنه ای و علی نوریان کارگردان،نویسنده و طراح صحنه نمایش خیابانی «داعش خوانی» شرکت کننده از استان البرز سهمی از آیین اختتامیه سومین سوگواره خمسه  داشتند.


داعش خوانی به کارگردانی علی نوریان؛  با ساختاری مدرن در قالب نمایش  خیابانی نگاهی تحلیلی به ایدیولوژی پدید آمدن و حیات سیاسی داعش دارد . 


هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی در بخش مسابقه تئاتر خیابانی  این نمایش؛ از علی نوریان طراح صحنه نمایش داعش خوانی تقدیر به عمل آورد و جایزه سوم کارگردانی  برای نمایش «داعش خوانی» به علی نوریان اهدا شد. 

 

هم چنین در بخش مسابقه صحنه ای سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی خمسه جایزه دوم بازیگری زن به مهناز میرزایی بازیگر نمایش« سمنو» اهدا گردید. 
 
نمایش «سمنو» نوشته ی سینا شفیعی وخیرالله تقیانی پور قصه سه نفر با سه نیاز مختلف که  طی موقعیتی کنار هم قرار می گیرند و تصمیم می گیرند از خانه ای که تمام اموال آن وقف خیریه شده وسایلی را بردارند تا به زعم  خود حقشان  را از این اموال برداشت کنند. طی مسیر قصه این سه شخصیت از نشناختن به شناختن می رسند، شخصیت های سمنو از پی نیاز به حقیقت شخصی می رسند. 




نظرات کاربران