در حال بارگذاری ...
آثار دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج شناخته شد؛

«زهیر» به جشنواره تئاتر بسیج راه یافت

آثار راه یافته به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج اعلام شد، عباس هادیان نمایش «زهیر» را با تغییراتی در متن ،شیوه اجرا به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج می برد .


به گزارش تئاتر البرز، آثار راه یافته به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در دو بخش صحنه ای و خیابانی اعلام شد.این جشنواره   ، 26 تا 30 بهمن 1395 به دبیری کوروش زارعی در استان هرمزگان برگزار می شود.

14 اثر در بخش صحنه ای و 12 اثر در بخش خیابانی، نمایش ها در بخش صحنه  از استان البرز، یزد، خراسان رضوی، همدان، قزوین، مازندران، هرمزگان، اصفهان  بندر انزلی، کرمان، لرستان، آذربایجان غربی،ایلام و در بخش خیابانی نمایش هایی از استان لرستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، گلستان،خوزستان، اردبیل به این جشنواره راه یافتند. 

 عباس هادیان نویسنده و کارگردان نمایش «زهیر»  پس از حضورش در ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز، این نمایش را  با تغییراتی در متن ،شیوه اجرا و ترکیب عوامل به جشنواره سراسری تئاتر بسیج می برد. 

«زهیر» قصه ی مدافع حرم با نام جهادی زهیر است که در موقعیت تیر در دمشق قرار گرفته ،حضور این مدافع برای اولین بار همراه با تنش و اضطراب خرده اتفاقاتی را پیش می برد. زهیر  شخصیت اصلی این داستان در سوریه می جنگد تا در آینده در تهران نجگد.  این نمایش به لحاظ طراحی تلفیقی بین واقعییت و فرا واقیعت اجرا می شود. 


مصطفی خدابنده لو، هانیه کریمی، محمد کاوئیی، سجاد قهرمانی پور، فرید احمدی پور، عسل خدابنده لو، علی محمدی در این نمایش ایفای نقش می کنند. 

 دیگر عوامل این نمایش عبارتند از؛ دستیار کارگردان: فرشته کریمی، مدیر صحنه: امیر جعفر خانی، نور و صدا: ماهان رجبی، گرافیک و طراح پوستر : مصطفی خدابنده لو

 

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج به دبیری کوروش زارعی در استان هرمزگان برگزار می شود.




نظرات کاربران