در حال بارگذاری ...

«حاشیه های سرد انتظار» از البرز به گرگان می‌رود

نمایش «حاشیه های سرد انتظار » نوشته و کارگردانی ندا قربانیان که موقیعیت سه زن از سه قومیت در غسال خانه ای در دوران جنگ کردستان را روایت می‌کند به جشنواره سراسری نمایش‌های کوتاه خلاق ایثار گرگان راه یافت.

به گزارش تئاتر البرز، پس از اعلام نتایج بازبینی دومین جشنواره سراسری نمایش‌های کوتاه خلاق ایثار در بخش صحنه‌ای، نمایش  «حاشیه های سرد انتظار » نوشته و کارگردانی ندا قربانیان در این جشنواره پذیرفته شد.

 ندا قربانیان هنرمند فعال البرزی که این روزها مشغول اجرای صحنه‌ای «چرا نازی پرواز کرد؟» در تماشاخانه سه نقطه است. نمایش «حاشیه های سرد انتظار» را از البرز به گرگان می‌برد. 

این نمایش داستان  دو  زن است که در زمان جنگ ایران و عراق در  غسالخانه در یک شهر مرزی کرد نشین کار می‌کنند و هر یک ماجراهای عجیبی دارند. کژال که بومی منطقه کردستان است شوهرش مفقود و فرزندش در بمباران کشته شده‌است و  رضوان زنی شمالی است که همسرش در جبهه شیمیایی شده است. در این میان دختری ۱۸ ساله به نام نسیمه برای ادای نذر مادرش که شستن و کفن کردن سه میت است به این دو نفر سپرده شده است.

ندا قربانیان، دنیا رحیمی، هانیه یحیایی فرد در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از؛  دستیار کارگردان: مریم بارانی، مدیر صحنه و هماهنگی صدا : مهدی تیموری،  هماهنگی نور : محمود حقیری ، ساخت دکور : کارگاه دکور هورپاک مسعود سقلاطون نیا و ایمان پیرهادی.

دومین جشنواره سراسری نمایش کوتاه ایثار 28 بهمن  تا 3  اسفند در گرگان برگزار می‌شود .




نظرات کاربران