در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی ؛

آیین اردیبهشت تئاتر البرز در سالن سیروس صابر برگزار شد

به گزارش تئاتر البرز، جشن اردیبهشت تئاتر البرز با حضور مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ، برزین ضرغامی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر داوو فتحعلی بیگی رئیس انجمن هنرهای نمایشی، اعضای انجمن و جمعی از اهالی تئاتر عصر روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت در سالن استاد سیروس صابر برگزار شد.

به گزارش تئاتر البرز، در ابتدا رئیس انجمن هنرهای نمایشی ضمن خوش آمد گویی و ابراز خوشحالی از برگزاری اردیبهشت تئاتر در استان البرز اظهار داشت: با توجه به آیین نامه جدید انجمن هنرهای نمایش از طریق رای گیری به هسته مرکزی گروهایی ثبت شدند انجام شده است هم چنین هئیت مدیره برنامه های خوبی را در نظر دارد که ابلاغ می شود. 

آنچه که در حال حاضر به عنوان زیر ساخت تئاتر  وجود دارد برای  استان البرز که بیش  از ۳ هزار نفر  به صورت بالفعل  در زمینه  تئاتر فعالیت  می‌کنند  انصاف نیست که درنبود سالن  و  امکانات   سخت افزاری نتوانند فعالیت کنند، در  این میان فارغ التحصیل های زیادی هم در سطح کاردانی و دکترا  کارهایی در سطح استانی، ملی و جهانی تولید می‌کنند  و با این پتانسیل  انتظار داریم یک «مرکز حرفه ای» تئاتر در استان فراهم شود .

داوود فتحعلی بیگی با اشاره به  امکانات فعالیت حرفه ای در استان گفت؛  با توجه به تجهیز و ساخت  پلاتو  که در زمان آقای حسینی  کاشانی پیگیری شد هنوز  اعتباری برایش تخصیص داده  نشده‌است از این رو  انجمن هنرهای نمایشی استان در نامه ای درخواست مرکز حرفه ای را آماده  است  تا به امضا اهالی تئاتر برسد و آرام آرام  یک مرکز حرفه ای فراهم شود.

در  این مراسم  از برگزیدگان ملی و منطقه ای، برگزیدگان جشنواره تئاتر  استانی و جشنواره تئاتر کهن دشت تجلیل و  تقدیر ویژه شد در ادامه از  فعالان سال گذشته ، کارگردان های ششمین جشنواره تئاتر استانی تقدیر به عمل آمد. 

 

در ادامه برنامه برزین ضرغامی مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک اعیاد ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز  در جشن اردیبهشت تئاتر هنرمندان البرز ابراز خوشحالی کرد و گفت: تئاتر اگر شور نشاطی دارد به حاضر حضور همین معلمان  عزیزی هست که در جمع حضور دارند، امیدورام این  محافل و دور هم جمع شدن اهالی تئاتر بهانه ای باشد در جهت شکوفایی ها.  اما در این میان حوزه تئاتر  نسبت به سایر فعالیت های فرهنگی هنری در بین خانواده ها جایی ندارد از این رو   باید  تئاتر را در سبد مصرف خانوار قرار داد.

ضرغامی گفت: هدف از راه اندازی و واگذاری انجمن هنرهای نمایشی در فرم و شیوه با استقلال کامل این است که بتوانند  فعالیت های بهتر و بیشتر داشته باشد و وزرات اداره ارشاد  نطارت و حمایت کند و از  حوزه تولی بیرون بیاید.

 

در ادامه مراسم  مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی  راه اندازی  انجمن در البرز را طبق آیین نامه جدید از انتسابی  به اختیاری را تبریک گفت و  اظهار داشت: انتخاب استاد  داوود فتحعلی بیگی از سوی هئیت مدیره چشم اندازی خوبی برای آینده تئاتر در البرز است.

شفیعی افزود: تئاتر البرز علاوه بر سالن نمایش که امیدوارم راه کاری برایش پیدا شود،  ضرورت های  دیگری نیز دارد که یکی از آن‌ها بحث تبلیغات است که در این راستا  باید جلساتی با کانون های تبلیغاتی برگزار شود.

او تصریح کرد: گروه های ثبت شده  باید مطالباتشان را دسته بندی و با  تعامل بیشتر با مدیران به خواسته های خود دست یابند.

مهدی شفعیی گفت: باید بانک مخاطب تئاتر و سایت معرفی در هر استانی تشکیل شده تا تاثیرات خوبی در جهت جذب تماشاگر داشته باشد. انجمن این ظرفیت را دارد و  با پرتال انجمن می توان  فضای مجازی برای تحقق به این خواسته در اختیار داشت.

مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد: علاوه بر انجمن نمایش تفاهم نامه ای برای حمایت از فعالیت های استان ها داریم که متعهد هستیم تمام بند بند آن را اجرا کنیم که در این میان مبلغ  بیست میلیون تومان به پاس تشکیل انجمن البرز، طی دو روز آینده به عنوان تنخواه پرداخت می شود. 

 




نظرات کاربران