در حال بارگذاری ...
مدیر ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان کرد

حضور چهار اثر نمایشی از البرز در سی و نهمین جشنوارۀ تئاتر فجر

حضور چهار اثر نمایشی از البرز در سی و نهمین جشنوارۀ تئاتر فجر

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از البرز، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ناصر مقدم ضمن اعلام حضور چهار نماینده از استان البرز در سی و نهمین جشنوارۀ تئاتر فجر اظهار داشت: این نکته به ‌وضوح قابل لمس است که هنرمندان تئاتر البرزی با تمام همت، پشتکار و عشق در تولید آثار نمایشی، پا به میدان گذاشتند و علی رغم بحران کرونا، توانستند حضوری پر رنگ در سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر داشته باشند که سهم استان البرز در این جشنواره ۴ اثر نمایشی در بخش های مختلف این جشنواره است.

مقدم در ادامه تصریح کرد: نمایش خیابانی "حس...؟" به نویسندگی و کار گردانی علی کشاورزی موفق به حضور در بخش مسابقه تئاتر خیابانی این جشنواره شد.

حس داستانی از اتفاقات روزمره درجامعه جهانی است که در پنج اپیزود اشاره ای مستقیم به جنگ، روشنگری، آزادی، آزاداندیشی و... دارد که درنهایت ختم به روشنی می شود.

ناصر مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین نمایش "تن ها"به نویسندگی و کار گردانی علیرضا معروفی به بخش مسابقه تئاتر صحنه ای سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.

نمایش تن ها، درباره رزمنده های اسیر ایرانی است که در دوران جنگ تحمیلی توسط نیروهای بعثی به اسارت برده شده و صد نفر از آنها در یک اتاق ۱۲ متری نگهداری می شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، عنوان کرد: نمایش "مجلس سیاه و سلطان"به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا یعقوبی نیز یکی دیگر از آثار راه یافته از استان البرز به بخش مسابقه نمایش رادیویی این جشنواره است.

وی یادآور شد: در بخش مهمان اجرای صحنه ای سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز 

نمایش"عمو هاشم"به نویسندگی و کارگردانی استاد داودد فتحعلی بیگی نیز از دیگر آثار راه یافته هنرمندان البرزی است.

جشنواره بین المللی تئاتر فجر همزمان با سالگرد پیروزی شکوهنمد جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ لغایت ۲۰ بهمن برگزار می شود.




نظرات کاربران