در حال بارگذاری ...
ناصر مقدم در نشست صمیمی جمعی از اهالی تئاتر گفت:

اجراهای عموم را تقویت کنیم

به گزارش تئاتر البرز، صبح روز دوشنبه پنجم شهریور ماه نشست صمیمی ناصر مقدم  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با جمعی از اهالی تئاتر در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

 

ناصر مقدم در این نشست  با توجه به دغدغه و نگرانی ها از سوی هنرمندان این حوزه ، اظهار کرد:به خوبی از مشکلات  زیر ساختی هنر نمایش استان مطلع هستیم با این وجود نمی توان انتظار داشت مشکلات در یکسال آینده برطرف شوند تنها می توانیم از داشته هایمان  نهایت بهره را ببریم.

 

وی با توجه به چالش های پیش رو هنرمندان، افزود:آنطور که مشخص است  عمده مشکلات این حوزه ضعف در تبلیغات  است که موجب نبود مخاطب شده، از این رو تصمیم داریم اجراهای عموم آثار نمایشی را تقویت کنیم. در بحث آموزش هم اگر بدانیم استقبال می شود با ارائه سرفصل های مشخص از این مهم حمایت می کنیم.

 

 

مقدم با اشاره به کمبود امکانات در بخش های زیر ساختی به ویژه پلاتو های نمایشی که این روزها در اختیار هنرمندان است، گفت:همانطور که برای کلنگ زنی پردیس تئاتر و افتتاح پلاتو ها  آستین بالا زده ایم امسال  هم  این قول را می دهیم که مشکلات پلاتو های نمایشی را با اعتبارات بیشتری به  حداقل امکانات برسانیم.

 

این مسئول  ادامه داد:  امیدواریم با تعامل سازنده اداره کل و انجمن هنرهای نمایشی به عنوان شخصیت حقوقی مستقل کمبود ها را برطرف کنیم و تئاتر شهرو فرهنگسرای جوان را به مردم معرفی کنیم تا ظرفیت هنرمندان قابل استفاده باشد.

 

مقدم  با  اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر البرز، افزود: هشتمین جشنواره تئاتر از 11تا 14 شهریور با حضور 12 گروه نمایشی برگزار می شود از این رو برنامه ای ترتیب می دهیم که هر یک از گروه های نمایشی بتوانند حداقل یک شب اجرای عموم در سالن سیروس صابر داشته باشند.

 

در پایان با انتشار جدول هشتمین جشنواره تئاتر استانی به خبرنگار تئاتر البرز، گفته شد  مبلغ یک میلیون دویست هزار تومان به صورت علی الحساب از تنحواه ها برای کارگردان ها واریز می شود در انتها به گرو هایی که دکورهای سنگین تری دارند  با نظارت انجمن هنرهای نمایشی تا مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت خواهد شد. 




نظرات کاربران