در حال بارگذاری ...
نمایش «اسماعیل» جزو ٨ اثر برگزیده بخش مسابقه جشنواره رضوی

«اسماعیل» از 27 تیر تا 4 مرداد در سالن استاد فتحعلی بیگی به روی صحنه رفت

سینا شفیعی نمایشنامه نویس مطرح البرز نشین ،نگارش نمایشنامه های «من سردم نیست»، «سیارود»، «پس لرزه »،«رقص شب تاب ها »، «کوچه برزیلیا» و « اسماعیل» را در کارنامه هنری خود دارد . نمایش « اسماعیل» نوشته این هنرمند کرجی از ۲۷ تیر تا ۴ مرداد ۹۶ در سالن استاد فتحعلی بیگی در کرج به روی صحنه رفت و این روزها با این نمایش آماده حضور درجشنواره رضوی می شود. به همین بهانه گفتگویی را با این نمایشنامه نویس ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید

چرا اسماعیل را برای عنوان نمایشنامه انتخاب کردید؟

اسماعیل اسم کاراکتر محوریه این نمایش است که  در طول کار برای تماشاگر معنای دیگری  پیدا می کند.

 

چطور ایده  این نمایشنامه در ذهنتان شکل گرفت؟

روزها و شب ها تصاویر درهم  آدمهای قصه در موقعیت های خاص، ذهنم را رها نمی کرد.

 

از جزئیات نگارش نمایشنامه اسماعیل تا پذیرفته شدن آن در بخش مسابقه جشنواره رضوی برایمان بگویید؟

 اسماعیل را در نوروز امسال نوشته ام و تمام تلاشم این بود که در قبال قصه و خودم صادق باشم. مثل اکثر نمایشنامه های که نوشته ام مدتی با کاراکترهای قصه موازی رفتم و آمدم، تا یک جایی  به آنها قلاب شدم. 

 

نقش آفرینان این نمایش را معرفی می کنید؟

 این نمایش با یازی حمیدرضا معدنکن، سحرناز عباسزاده، مهناز میرزایی، هانیه یحیایی فرد و نورانگیز فخیم زاده از 27 تیر تل 4 مرداد در سالن استاد فتخعلی بیگی اجراشد. 

 

فکر می کنید چرا اکثر فعالیت های هنرمندان البرز به جشنواره ها ختم می شود؟ 

چرا برای جشنواره کار نکنیم. برای کجا کار کنیم؟ برای کرج؟ مگر در کرج چیزی به عنوان تئاتر برای مردم باقیمانده است . از شهرداری و معاونت فرهنگی  تعجب می کنم که هیچ علاقه ای به فرهنگسازی و اجرای  تئاتر در این استان ندارند و عجیب تَر آنکه هیچکس پاسخگوی   بودجه میلیاردی فرهنگی در این استان  نیست.من به عنوان هنرمند تئاتر وقتی خانه و پول ندارم و فقط بیست تندیس  از بیست جشنواره داخلی و خارجی گرفته ام ،به امید کدام اجرای عموم در این شهر منتظر بشینم؟

 

 

رفتن این نمایش به جشنواره رضوی چقدر برای  شما و عوامل اجرایی  هزینه دارد؟ آیا در این خصوص حمایت شدید؟ 

اسماعیل را در تعطیلات  عید نوشته ام و برای دبیرخانه در شهر بجنورد فرستادم . بعد از آن با مرتضی مرادی یکی  هنرمندان قدیمی  عرصه تئاتر درباره تولید این اثر گفتگو کردم  .مرادی تنها تهیه کننده تئاتر استان است که صادقانه بگویم اگر کمک وانرژی او نبود خیلی زودتر از این خسته می شدم. نمایشنامه اسماعیل از میان سیصد اثر جزو ٤٥ متون  برگزیده انتخاب شد و ما با انرژی و اطمینان  تمرینات را ادامه دادیم ،سپس فیلمی از کار با دکور و لباس  کامل تهیه کردیم و از میان ٤٥  کار جزو ٨ اثر برگزیده برای بخش پایان مسابقه جشنواره رضوی  انتخاب شدیم.دلم می خواهد این را از طرف تمام گروه بگویم که امسال یکی ازسخت ترین دوره های جشنواره رضوی است زیرا ما به عنوان تنها نماینده ازکرج و تهران در این جشنواره  که ازهشتم مرداد برگزار می شود.امیدوارم کسی دستمان رابگیرد و فقط در فصل میوه چینی به باغچه سر نزنند.

 

 این نمایش از 27 تیر تا 4 مرداد سال 96  در کرج به روی صحنه رفت

 




نظرات کاربران