در حال بارگذاری ...
یادداشت علیرضا معروفی کارگردان نمایش «عقیم»

جشنواره لاله های سرخ اندیمشک محفلی برای همدلی

علیرضا معروفی؛ 4 آذر 1365. پنجاه و چهار فروند هواپیما به روی آسمان. پنجاه و چهار جنگنده. پنجاه و چهار خلبان که با اشاره انگشتانشان به روی ماشه شلیک هزاران نفر از هم وطنانمان را به خاک و خون کشیدند. از این بمباران به عنوان طولانی‌ترین بمباران یک شهر پس از جنگ جهانی دوم و یا طولانی‌ترین بمباران تاریخ سرزمین‌مان یاد می‌شود. از مردم آنجا شنیدم که 4 آذر شهر به رنگ قرمز بود. روی شاخه‌های درختان شهر تکه‌های تن‌های مردم آویزان بود. یک ساعت و چهل دقیقه از آسمان آتش می‌بارید و جان‌ها به روی زمین قطعه قطعه می‌شدند. مردم تلاش می‌کردند تکه‌های تن‌ها را جمع‌آوری کنند تا برای خاک سپاری به معراج شهدا برسانند. آنجا بیابان نبود. خاکریز نبود. جبهه‌ی نبرد نبود. شهر بود. اندیمشک بود. اندیمشکی که جان داد و خون داد تا استوار بماند. مردمی که ایستادگی کردند تا در تاریخ زبان زد خاص و عام شوند.

بر می‌گردم به امروز. 7 آذر 1397. ساعت 8 صبح. پاهایم را از اتوبوس پایین می‌گذارم و هوای شهری را نفس می‌کشم که بوی ایستادگی می‌دهد. بوی عشق. بوی انسان‌هایی را میدهد که صاف و ساده ایستادند و برای حفظ این خاک از شیرین ترین معقوله انسانی که حیات نام دارد گذشتند

حال من آمده ام اندیمشک. نگاه کن. با کوله باری از عشق آمده‌ام اندیمشک. با «عقیم» آمده‌ام اندیمشک. با فرهاد شهیدم یا گمنامم یا اسیرم آمده ام اندیمشک . آمده ام تا در کنار مردمانت برای بیست و چهارمین بار لاله های سرخت را جشن بگیریم اندیمشک. آمده‌ام تا به مردمت، مردمم و مردمانمان بگویم که هویت دهه شصتیمان نباید عقیم شود اندیمشک.

به لطف خدا و با یاری تک تک اعضاء گروهم مفتخر بودیم تا با نمایش «عقیم» در بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک حضور داشته باشیم. تمام تلاشمان را کردیم تا نماینده شایسته‌ای برای شهرمان کرج و استانمان البرز باشیم .

 فارغ از بحث رقابت ، داوری و برگزاری کیفی جشنواره خدا قوت و خسته نباشید می گویم به مسئولین محترم استان خوزستان و شهرستان اندیمشک جناب آقای فریدون حسنوند (نماینده مردم شریف شهرستان اندیمشک در مجلس شورای اسلامی)، محمد جوروند (مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان). پیمان جهانگیری (فرماندار شهرستان اندیمشک) و تشکر ویژه دارم از دبیر محترم بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک جناب آقای علی بازگیر که با وجود تمام مشکلات اعتباری جانانه جنگیدن تا لاله های سرخ برای بیست و چهارمین مرتبه بایستد و دل مردم خوزستان را شاد کند.

 کمال تشکر را دارم از مسئولین محترم استان البرز جناب آقای مقدم (مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز) . جناب آقای احمد خیری ( معاون محترم سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی کرج) . سرکار خانم بهراد (رئیس گروه هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز) . سید محمود سرباز (مدیریت محترم تئاتر شهر کرج) که با حمایتشان دل گرمی بزرگی را برایمان رقم زدند.

در آخر لازم به ذکر است که بگویم جشنواره  ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک و دیگر جشنواره های استانی ، منطقه ای ، ملی و بین المللی کشور محفلی است برای رقابت ، هم دلی و یکی شدن.

 

 

نویسنده و کارگردان نمایش «عقیم»

12 آذر ماه 1397




مطالب مرتبط

پس از اجرای موفق در تماشاخانه سنگلج

«پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل» در کرج به صحنه رفت
پس از اجرای موفق در تماشاخانه سنگلج

«پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل» در کرج به صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در البرز، نمایش پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی علی بابایی از تاریخ ۱۱ تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری در سالن استاد فتحعلی بیگی تئاتر ...

|

نظرات کاربران