در حال بارگذاری ...
در گفتگو با ایران تئاتر مطرح شد

به سر شور نهنگ دارم با رویکرد اجتماعی و روانشناسانه آمادۀ اجرا می شود

نمایش به سر شور نهنگ دارم در مرحلۀ آماده سازی و تمرین

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از البرز، حامد هادوی در گفتگو با ایران تئاتر گفت: با بهبود شرایط کرونا نمایش "به سرم شور نهنگ است"در تیر و مرداد سال جاری اجرا خواهد شد.
این نمایش که در سال گذشته و دوران تعطیلی تئاتر، با توجه به شرایط  محدودیت های کرونایی به نگارش درآمد، در اسفند سال گذشته مراحل پیش تولید خود را گذراند و در فرودین ماه ۱۴۰۰ پس از برگزاری آزمون عملی، بازیگران این نمایش گزینش و انتخاب شده اند. بازیگران این نمایش اکثراً نوجوان هستند و برای اولین بار به ایفای نقش می پردازند و هم اکنون در مرحله تمرینات این نمایش به سر می بریم.

هادوی در ادامه عنوان کرد: با توجه به شیوه اجرایی "مکان محور" جهت انتخاب معماری مد نظر در شرایط سختی قرار گرفتیم و ماه ها جهت پیدا کردن ساختمان قدیمی وقت صرف کردیم که متاسفانه با موانعی روبرو شدیم از جمله اجاره محل یا گرفتن مجوز مکان جهت اجرای نمایش و....
در نهایت با همکاری و حمایت مدیر عامل خانه هنرمندان کرج آقای عادل جلیلی محل اجرای نمایش را انتخاب و بر اساس معماری این عمارت قدیمی  توانستیم صحنه های نمایش را چیدمان کنیم و در همان مکان تمرینات نمایش را پیش ببریم.

در این نمایش که مضمونی فلسفی و روان شناسانه دارد، به تنهایی انسان مدرن،سرنوشت و تقدیر می پردازیم.جایی که دیگر انسان های امروز صدای یکدیگر را نمی شنوند و محکوم به تنهایی می باشند.در این نمایش به دنبال جابه جایی مرزهای قدیم  و جایگزینی مرزهای جدید و بر هم زدن قواعد در شیوه اجرایی بودم.اجرایی خارج از محدوده صحنه و خیابان و هدایت مخاطبین به یک فضای معماری قدیمی که می تواند، تجربه ای جدید برای گروه و همچنین مخاطبین باشد.
تلاشم در خصوص ارائه تجربه ای نو در فضایی نامتعارف و بازخورد سلیقه مخاطب است.
در این نمایش در هر اجرا فقط تعداد چهار مخاطب از این نمایش دیدن خواهند کرد.

حامد هادوی دانش آموخته کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر و سرپرست گروه تئاتر تصویر خیال می باشد و کارگردانی نمایش هایی چون "سلندر"،"خاله ادیسه"،"قلاده ای برای سگ مرده"، "آخرین نوار کراپ"،"در انتظار گودو،"پینوکیو"،"هیچ کس مثل تو مال اینجا نیست"،"سوگ مهر"،"مضررات دخانیات"،"نهال انقلاب"،"مرگ در می زند"،"شاید شروع یک پایان"،"در اسکله"،"یکی از همگنان غار"،"زندگی کنسرو شده"و... می باشد.




نظرات کاربران