در حال بارگذاری ...
بازیگر البرزی حاضر در جشنواره فجر در گفتگو با ایران تئاتر مطرح کرد

موفقیت یعنی زمانی که با علاقه و عشق کاری را انجام بدهی

رویا جزینی: متاسفانه کرج با وجود پتانسیل‌های زیادی که در تمام زمینه‌های تئاتر دارد از امکانات مناسبی‌ برخوردار نیست. و به نظرم باید قدردان تمام هنرمندان صبور کرج که همچنان عاشقانه با این امکانات کم چراغ تئاتر کرج را روشن نگه داشته اند، بود.

رویاجزینی، فارغ‌التحصیل کارشناسی بازیگری تئاتر، و ارشد کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری تهران و مدرس بازیگرى است. از آثار و فعالیت‌های این هنرمند می‌توان به بازی در فیلم‌های کوتاه بوروکراسی،به نام خدا،سازش،عروسک،روهینا،دخترک و فیلم‌های تلویزیونی آغاز تا آغاز و سیب زندگی،اشاره کرد.‎ جزینی همچنین در نمایش‌های بعضیا رو باید دورادور دوست داشت،مونو درام‌های زنانه،آواز بهار،صداى در زدن شنیدی؟،داشتی عاشقونه باهام حرف میزدی،چیزی شبیه یک بختک طولانی،به خاطر بابا،عشق لرزه،پشت شیشه‌ها‎،سه روایت از زندگی،لحظه‌های زنانه و... ایفای نقش داشته و جوایزی چون جایزۀ بازیگری اول زن در جشنواره استانی برای نمایش بعضیا رو باید دورادور دوست داشت،
و جوایز بازیگری دیگر برای نمایش‌های به خاطر بابا،چیزی شبیه یک بختک طولانی و... را در کارنامۀ خود دارد. وی همچنین جایزه کارگردانی برای نمایش زمین انسان‌ها و جایزه طراحی صحنه برای نمایش اخراج را از آن خود کرده است. رویا جزینی فعالیت خود را در تهران آغاز،و در کرج با علی بابایی نویسنده و کارگردان البرزی ادامه داد. او همچنین در کارنامه خود کارگردانی نمایش صداى در زدن شنیدی؟،چون من فقط یک دخترم ریما،زندگى ضربدر سه،زمین انسانها،اخراج را نیز دارد.

گفتگویی با بازیگر منتخب دهمین جشنواره تئاتر استانی البرز به بهانه حضور در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.


انتخاب به عنوان برگزیده بازیگری زن در جشنواره تئاتر استان و معرفی نمایش به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر چه اعتباری برای شما به همراه داشت؟
همیشه رقابت سالم حس خوب و قشنگی دارد و بسیار لذت‌بخش است. این جایزه ارزشمند برای من جذاب و نتیجه زحمت تک تک گروه خوب و بی‌ادعا مهرگان بود. خوشحالم که بازخوردهای مثبت‌ و بی‌نهایت خوبی گرفتم.بدون شک مسئولیت‌ام برای کار‌هایی که در آینده انجام می‌دهم بیشتر می‌شود.

 اهمیت راه‌یابی به جشنواره بین المللی فجر برای هنرمندان (شهرستان) را چطور ارزیابی می‌کند؟

رقابت در کنار برگزیدگان تئاتر ایران در جشنواره فجر حس‌خوبی دارد.

دربارۀ نقش خود در نمایش " بعضیا رو باید دورادور دوست داشت " برایمان بگویید؟

نقش من در این اثر بسیار چالش برانگیز بود. شخصیت به ظاهر ساده اما به شدت پیچیده‌ای داشت.زنی که سودای مهاجرت دارد اما مسیر نامتعارف و اشتباهی را برای رسیدن به هدفش انتخاب می‌کند. برای کشف این شخصیت سعی کردم وجه‌های پیچیده‌اش را کشف و خلق کنم. و خدا را شاکرم که مورد توجه هیات محترم داوران و تماشاگران عزیز قرار گرفت.

آیا فکر می‌کند در رقابت جشنواره بین‌المللی موفق عمل خواهید کرد؟ 

از نظر من موفقیت یعنی زمانی که با علاقه و عشق کاری را انجام میدهی و از انجامش لذت میبری.

نظرتان دربارۀ تئاتر استان البرز و شهر کرج چیست؟

متاسفانه کرج با وجود پتانسیل‌های زیادی که در تمام زمینه‌های تئاتر دارد از امکانات مناسبی‌ برخوردار نیست. و به نظرم باید قدردان تمام هنرمندان صبور کرج که همچنان عاشقانه با این امکانات کم چراغ تئاتر کرج را روشن نگه داشته‌اند،بود. امیداورم مسئولان هرچه سریعتر به مشکلات هنرمندان رسیدگی کنند زیرا سالهاست که قول حمایت می‌دهند اما هنرمندان را از داشتن یک سالن کوچک استاندارد محروم می‌کنند که این بسیار غم انگیز است.

صحبت پایانی اگر با خوانندگان ایران تئاتر دارید بفرمایید؟

برای من تئاتر یک جنون بی‌پایان است و لحظاتی که روی صحنه هستم ناب‌ترین لحظات زندگی‌ام است.به امید روزهای روشن برای همه هنرمندان صبور و بی ادعای تئاتر.

 

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن ماه به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

 

گزارش از الهام یوسفی




نظرات کاربران