در حال بارگذاری ...
با هنرنمایی بازیگران کودک به روی صحنه می رود

نمایش کودک پرواز در تئاتر شهر کرج

اجرای عموم نمایش کودک پرواز به کارگردانی دنیا نقیبی در تئاتر شهر کرج

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از البرز، نمایش کودک "پرواز" به نویسندگی "لطفعلی توده فلاح" و کارگردانی "دنیا نقیبی" از ۲۳ تا ۲۹ بهمن‌ماه در سالن اصلی تئاتر شهر کرج به روی صحنه می‌رود.

کارگردان این اثر نمایشی در پاسخ به این سوال که  مخاطب تئاتر کودک به لحاظ سنی در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرد و این تقسیم بندی چگونه بوده است، گفت: این نمایش مناسب گروه سنی کودک و خردسال است.
"دنیا نقیبی" در ادامه درباره انتخاب این متن افزود:  زمانی که می‌خواستم متن انتخاب کنم ابتدا قرار بود فقط یک نمایشنامه‌خوانی باشد. بعد از ۲هفته دنبال متن کودک بودم ودر آن زمان درمورد نمایشنامه‌های کودک جستجو کردم. از میان متن‌های مختلف اسم نمایشنامه پرواز بیشتر ترغیبم کرد و پیش خودم  گفتم شاید پرواز شروع خوب و تجربه تازه‌ای در حیطه کارگردانی‌ام باشد.
وی در ادامه‌ گفت: ابتدا نمایشنامه‌خوانی متن پرواز را با کودکان پر انرژی و مستعد شروع کردم که  با استقبال زیادی مواجه شد و بلافاصله تمرین‌ها برای اجراهای صحنه‌ای آغاز شدند.
نقیبی افزود: متن نمایشنامه پرواز را خیلی دوست دارم. مقاومت و تعهد حیوانات جنگل را نشان میدهد و این جنبه آموزشی بسیار برایم حایز اهمیت است. حیوانات جنگل در قصه الگوی مناسبی برای کودکان هستند تا یاد بگیرند در مواجه با شکارچی‌های زندگی چگونه عمل کنند.
وی درباره شیوه‌اجرایی نمایش پرواز گفت: کارگردانی این نمایش به صورت فانتزی موزیکال همراه با فضای مفرح برای کودکان است.
در خلاصه داستان این نمایش آمده؛ یک روز بهاری خرگوش و پروانه و آهو و بچه میمون در حال بازی بودند که یک دفعه شکارچی وارد جنگل می‌شود.

دیگر عوامل نمایش کودک "پرواز" عبارتند از:
مشاورکارگردان: عبدالرضا یعقوبی
تهیه کنندگان: مرتضی مرادی - آزاده امتی
دستیار کارگردان و منشی صحنه: کیمیا حمزه
طراح صحنه: هیبت احمدی
آهنگساز و نوازنده: امیر رفیعا
طراحی و انتخاب لباس: دنیا نقیبی
طراح گریم: آرزو علیزاده
روابط عمومی: تیراگ مدیا
طراح پوستر و بروشور: هیبت احمدی
ساخت و تهیه تیزر: آرین کریمی
عکاس: دنیا خشنو
دستیار تبلیغات: فاطمه پورمهدی
مدیر صحنه: نرگس نجفیان
مجری طرح: موسسه فرهنگ شهر سایه

لازم به ذکر است که علاقه مندان می توانند از سایت تیوال یا به صورت حضوری از گیشۀ تئاتر شهر کرج بلیط این نمایش را تهییه نمایند.




مطالب مرتبط

پس از اجرای موفق در تماشاخانه سنگلج

«پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل» در کرج به صحنه رفت
پس از اجرای موفق در تماشاخانه سنگلج

«پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل» در کرج به صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در البرز، نمایش پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی علی بابایی از تاریخ ۱۱ تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری در سالن استاد فتحعلی بیگی تئاتر ...

|

نظرات کاربران