در حال بارگذاری ...
ناگفته‌هایی از زبان کودکان که به دل هنرمندان خوش نشست

نقش‌آفرینان کودکِ اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر تقدیر شدند

مراسم تقدیر از بازیگران کودک اختتامیۀ دهمین جشنوارۀ تئاتر استان البرز

به گزارش یوسفی، خبرنگار ایران تئاتر از البرز، این روزها در کرج شاهد رونق تئاتر کودک هستیم، از اجراهای نمایش پرواز به کارگردانی دنیا نقیبی تا اتاق سفید که کارگردانی آن را مسعود هاشمی‌نژاد و مهسا جعفری برعهده دارند و ...

پر واضح است که توجه به مقام کودک در عرصه تئاتر در اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر البرز بیش از سال‌های گذشته نمایان شد. کودکانی که با زبان هنر به شکل انکارناپذیری ناگفتنی‌ها را در قالب پارودی(تقلید طنز‌گونه از یک کار هنری) به نمایش درآوردند و مورد اقبال و تشویق حضار قرار گرفتند.

"حسین شوندی"دبیر دهمین جشنواره‌ با حضور جمعی از فعالان عرصه تئاتر طی مراسمی به پاس قدرانی و جایگاه تئاتر کودک از هنرمندان خردسالی که در اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر خوش درخشیدند، تقدیر کردند.

شوندی در این مراسم اظهار کرد: در طی سال‌ها فعالیت هنری خود بیش از ۲۰۰ جشنواره برگزار کرده‌ام. اما به طرز باور نکردنی حرفی‌هایی که خودمان در طی این سال ها نتوانستیم بگوییم را با زبان هنر و به بهترین شکل در اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر از کودکان تماشا کردیم. این اتفاق برای ما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: حدود ۲۰ سال از دوره‌ای که در کرج مسئولیت داشتم می‌گذرد و در این مدت شاهد رشد هنرمندان بااخلاق بودم که برای ارزش‌ها بسیار اهمیت قائل‌اند و در سطح کشور موفق و خوش درخشیدند. یکی از همین هنرمندان، رضا رباطجزی‌ نمونه اخلاق برای استان است. حالا من فکر می‌کنم این کودکانی که در این سن هنر را شروع کردند بعد از ۲۰ سال در چه جایگاهی میبینم‌شان که مثل حالا به آنها افتخار کنیم. امیدوارم در آینده شاهد آثار و خبرهای خوبی‌ از آنها باشیم‌.

شوندی یکی از رسالت‌های هنرمند را اثرگذاری برشمرد و در ادامه مطرح کرد: اگر قرار باشد هنرمند هیچ تاثیری در جامعه‌ نداشته باشد هیچگاه هنرش ارزشمند نخواهد شد. دوست دارم این جمعی که برای قدردانی از این کودکان گرد هم جمع شده‌ایم بعد از مدتی احساس کنیم چقدر آنها متفاوتند و می‌توانند آینده تئاتر کشور را بسازند.

وی در پایان گفت: هرچند جامعه هنوز پذیرای هنر تئاتر نیست و تئاتر در ایران نمی‌تواند زندگی‌ها را تامین کند پس به تمام کودکان علاقه‌مند به این عرصه توصیه می‌کنم در کنار تحصیلات آکادمیک، یک تخصص خوب پیدا کنند و در این میان هنرشان را حفظ کنند.

گفتنی‌ست، در این مراسم لوح سپاس به آبتین مرادی، ترنم کاظمی، دانیال نیکلا، کیانا علی‌خوشی،امیرپارسا حسین‌پور تقدیم شد و از زحمات "دنیا نقیبی" به عنوان کارگردان این گروه تجلیل به عمل آمد.




نظرات کاربران