در حال بارگذاری ...

«جریان» علیرضا معروفی روی صحنه تئاتر

علیرضا معروفی با نمایش «جریان» به صحنه تئاتر می‌آید.

به گزارش ایران تئاتر، علیرضا معروفی نویسنده و کارگردان جوان که پیش‌تر، آثارش در جشنواره‌های سراسری کشور مورد توجه قرار گرفته، پس از اجرای موفق نمایش‌های «عقیم»، «شکم»، «تن‌ها» و «تلفات»، این بار با «جریان» به صحنه تئاتر می‌آید.

علیرضا معروفی با نگارش متون فرم‌گرا با استفاده از تجربیات جدید و نوگرایانه در نمایشنامه‌نویسی، فضایی را ایجاد می‌کند که مسائل انسان امروز در قالب یک درام فرمالیستی به مخاطب ارائه شود. تجربه‌ای که در این سال‌ها منجر به تولید آثاری شده که توانسته است ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند.

داستان نمایش «جریان» درباره مصطفی، سردبیر مجله‌ای است که در آن علیه یک جریان می‌نویسد و در پی این اتفاق ماجراهایی پیش می‌آید، انگار همیشه یک جریان رو‌به‌رویت ایستاده، یا باید رو‌به‌‌رویش بایستی یا باید بگذاری از روی تو رد بشود...

معروفی در اجراهای عمومی آثارش نشان داده‌ است که با نگاه و رویکرد ویژه خود، می‌تواند تماشاگر را به سالن بکشاند. اجرای عمومی نمایش «تن‌ها» به نویسندگی و کارگردانی او، که مهر و آبان 1400 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت، میزبان بیش از ۱۰۰۰ تماشاگر بود.

تمرین‌های این نمایش به صورت فشرده آغاز شده و در تابستان سال جاری روی صحنه خواهد رفت.

بازیگرانی که تاکنون حضورشان در این نمایش قطعی شده است صالح لواسانی، محمد نیازی، مهدی رحیمی سده، مازیار مهرگان، فرزاد تجلی، حسین ثمری و ضحی رجایی (بازیگر خردسال) هستند.

سایر عواملی که در این نمایش علیرضا معروفی را همراهی می‌کنند عبارت‌اند از محمد کاظم‌تبار (مجری طرح)، حسن جودکی (مدیر تولید)، شیما جعفرزاده (دستیار اول کارگردان)، امیرحسین صفایی‌کیا (دستیار دوم کارگردان)، منشی صحنه (کژال امیری).

اسامی سایر بازیگران، عوامل اجرایی و اخبار تکمیلی به زودی اعلام می‌شود.




نظرات کاربران