در حال بارگذاری ...
در قالب جشنواره ملی تئاتر رضوی

نمایش «آبگینه» در البرز به صحنه می‌رود

نمایش «آبگینه» منتخب جشنواره تئاتر رضوی از ۱۳ اردیبهشت در نظرآباد روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش آبگینه به کارگردانی مریم رضازاده از جمله نمایش‌های منتخب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی است که از 13 اردیبهشت در البرز برای عموم به اجرا در می‌آید.

این نمایش به نویسندگی زنده‌یاد سعید تشکری درباره آیینه‌کاری حرم امام رضا (ع) و روایتگر زندگی میرزا صادق نوری، اتابک قدیم تبریز در دوره قاجار است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده‌است: میرزا صادق نوری در ماجراهای پس از قائله تبریز به مشهد تبعید می‌شود و به اجبار از شاه وقت، مهلت ۶ ماهه برای تغییر حرم می‌گیرد تا از حکم مرگ خلاصی یابد. در جریان این کار دخترش فخریه با زنی به نام صفورا که در رختشویی حرم کار می‌کند، آشنا می‌شود و در نهایت پسر صفورا که دستی بر هنر دارد، داستان نمایش را پیش می‌برد.

این نمایش که زمان اجرای آن به بیش از 70 دقیقه می‌رسد، توانسته است از میان ۱۴۵ اثر متقاضی حضور در هفدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی در جمع ۳۸ نمایشنامه منتخب این جشنواره قرار گیرد.

این جشنواره ملی تئاتر رضوی از فروردین امسال با محوریت اجرای عمومی در شهرهای محل تولید آثار در حال برگزاری است که بر این اساس نمایش آبگینه هم از 13 تا 25 اردیبهشت در فرهنگسرای هنر شهرستان نظرآباد به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش حمید روزبان، سارا مجیدی، فاطمه غفاری، ناصر زرین مهر، سید مسعود حسینی، ابوالفضل پوردشت و مهدی سلیمانی به ایفای نقش می پردازند و زهرا فتحی، نرجس و کوثر فتحی، مهدی فتحی به ترتیب طراحی نور و صدا، طراحی لباس و طراحی صحنه و حرکت را برعهده دارند.

همچنین احسان نوزعیم، زین العابدین مقدم موسیقی این اثر را اجرا می کنند. مهدی چابک نیز با طراحی پوستر نمایش آبگینه دیگر عوامل اجرایی است که این نمایش را همراهی می‌کند.




مطالب مرتبط

پس از اجرای موفق در تماشاخانه سنگلج

«پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل» در کرج به صحنه رفت
پس از اجرای موفق در تماشاخانه سنگلج

«پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل» در کرج به صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در البرز، نمایش پچ پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی علی بابایی از تاریخ ۱۱ تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری در سالن استاد فتحعلی بیگی تئاتر ...

|

نظرات کاربران