در حال بارگذاری ...
در قالب اجراهای تئاتر فجر استانی

نمایش« یک قبیله تنهایی» به صحنه رفت

نمایش «یک قبیله تنهایی» نوشته حسن عابدی و کارگردانی امین فرحی امروز 20 دی ماه در سالن استاد داوود فتحعلی بیگی در تاتر شهر کرج روی صحنه رفت. 
به گزارش تئاترالبرز، امین فرحی کارگردان این نمایش اظهارکرد: نمایش یک قبیله تنهایی داستان تورج و دوراج  است که در روستایی که زندگی می کنند زلزله می‌آید. روستا ویران می‌شود واین دو با گاری از بازمانده خرابی روستا، به امید آبادی و مسکن به دل جاده می‌زنند. اما برای به‌دست آوردن یک لقمه نان سال‌ها در دل جاده ها هستند و در انتهای نمایش به نتیجه می‌رسند که هیچ جایی بهتر از زادگاهشان نیست حتی اگر ویرانه باشد. 

فرحی با اشاره به اینکه «یک قبیله تنهایی» به شکل نمایش میدانی اجرا می‌شود گفت: با وجود انکه در این نمایش‌ها تماشاگر دور میدان به تماشا می‌نشنید اما سالن اجازه این کار را به ما نمیدهد. و تماشاگران روی صندلی به تماشا می نشینند. 

فرحی در ادامه گفت: مهم ترین شاخصه این نمایش دست مایه‌های بومی و محلی ,منطقه بجنورد است. 
 این اثر به اداب و رسوم ,گویش,لباس و فرهنگ غنی این منطقه اشاره دارد و سعی دارد حفظ ریشه‌ها واصالت ها به شکلی برای تماشاگر قابل فهم باشد. 

این کارگردان در ادامه توضیح داد  در نمایش «یک قبیله تنهایی» از آیین ها منطقه بجنورد چون آیین تورچی وام گرفته است و پر از داستانک‌های دلنشین است. 
تورچی‌های دوره گردهای مرد که زن پوش بودند و در جشن‌ها و عروسی‌ها نمایش‌های خنده دار اجرا می کردند.  

او گفت: در این نمایش دوچرخه سوارانی سرگردان در صحنه وجود دارند که نماد آدم های بی هوییت هستند. آدم هایی که به دور خود می‌گردنند و به نوعی دور تسلسل است و در پایان  بازیگران این نمایش از دایره بیرون میزنند و در انتها به بازگشت به اصالت و سرزمین مادری اشاره می‌کند. 

 بازیگران این نمایش  حکمت شیردل، پریا ضییایی، علی یزدانی، امیر سهامی، سعید جمشیدی پور، جعفر حجازی هستند و دیگر عوامل عبارتند از:  موسیقی،علی عصمتی، طراح پوستر و بروشور پرستو ضیایی و امور فنی، علی محمدی.




نظرات کاربران