در حال بارگذاری ...

«حرمت از مدینه تا مدرنیته» در کرج اجرا می‌شود

نمایش « حرمت از مدینه تا مدرنیته» در کرج به صحنه می‌رود.

اهورا اخی طراح، نویسنده، کارگردان این اثر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر البرز اظهارکرد: «حرمت از مدینه تا مدرنیه» به چرخش تاریخ و بی حرمتی‌هایی که به هویت انسان در طول تاریخ شده اشاره دارد. این نمایش قرار نیست کسی را محکوم و مقصر بداند و سعی دارد بگوید برگردیم و از بیرون خودمان را ببینم.

داستان این نمایش به اتفاقی که در سال‌های خیلی دور در مدینه رخ داده اشاره دارد . شکستن در و آسیب زدن به یک زن در موقعیت عرفانی و روانی، که بسیار درد آور است. این نمایش به گونه ای به چرخش تاریخ و بی حرمتی ها به گونه ای از ابتدای خلقت توسط خود انسان بر خود انسان توجه دارد.

او افزود: اشاره به مدینه و تعمییم دادن آن به حال هوای امروز در جهان به خصوص خاورمیانه و بررسی آن نگاه خاص و ویژه این نمایش است. امروز که سازمان حقوق بشر ,سازمان حمایت از زنان تشکیل شده شاهد هیچ خروجی از آن با وجود بیانیه‌ها و فعالیت‌هایی که صورت گرفته است نیستیم. این کارگردان شیوه اجرایی این اثر را یک نگاه تلفیقی به نمایش,پرفورمنس محیطی معرفی کرد و گفت: زمینه هایی از تعزیه تلفیقی از اشتلم خوانی و پرده خوانی در این نمایش دیده می شود. حرمت از مدینه تا مدرنیته از ورودی لابی اداره ارشاد با یک موزیسین که نقش راوی را دارد آغاز می شود, و تماشاگران در طول اجرا شاهد زنده به گور شدن دختری که احساساتش را از موقعیتش بیان می‌کند و ماجرای پرستار و پسر بچه ای که نماد کودکانی است در انفجارها بر اثر قدرت طلبی ها کشته شدند می شوند.

اجراکنندگان، آرمین پرهیز, محمد رضا حسینی طهرانی, محسن آچاک, پریا رمضانی, الناز ربیعی, مهران نعیمی, سیامک خویشکار, پانته آ شفقی, ناهید رضایی,بهاره فرهادی, مرصع فرناد, حسین ایوبی, ترانه ایزدیار, بهراد بهشتی, هادی ملکیان, طراخ حرکات, رضا اخی هست.

آهنگ سازان: آرمین پرهیز و محمد رضا حسینی طهرانی.




نظرات کاربران