در حال بارگذاری ...
روایتی نو از یک نمایش مذهبی؛

نمایش «رستاخیز» با روایتی تازه در کرج اجرا می‌شود

نمایش رستاخیز به کارگردانی و نویسندگی بهنام زینعلی روایت تازه از قصه شهادت حضرت امیر (ع) است.

بهنام زینعلی در گفت و گو با خبرنگار تئاتر البرز گفت: قصه رستاخیز از زبان ملک الموت حضرت عزرائیل بیان می‌شود، زمانی که  ملک الموت برای قبض روح ابن ملجم مرادی نزد وی رفته و تصمیم می‌گیرد تا از او درباره چگونگی حماقتش که همان کشتن امیرالمومنین است، بپرسد .

این نویسنده افزود: در طراحی صحنه این اثر باکمک سازه های نمایشگاهی، کل صحنه به دو طبقه‌ی مجزا تقسیم میشود و این امر تاکیدی  برای پیروی از همان رئالیسم جادویی و طراحی صحنه تا طراحی لباس و حتی نوع ترکیب بندی نمایش از هرجهت ، تاکید بر فضایی انتزاعی، تا بیان مستقیم قصه دارد. 

زینعلی در ادامه بیان کرد:  این نمایش به  دور  از روضه خوانی و اجراهای مبتنی بر مداحی که به نوعی یک نمایش  مذهبی بشمار میرود، تاکید بر  بیان واقعه بصورت کاملا نمایشی و تئاتری است، تا تماشاچی ما بیشتر ببیند و فکر کند.

او با تاکید بر این که نمایش «رستاخیز» بر شیوه‌ی رئالیسم جادویی تمرکز دارد گفت: اجرای آثار متکی بر مداحی و موسیقی  که در دهه هشتاد به اوج کیفیت خود رسیده بود، به‌واسطه ی بزرگان این شیوه مثل آقای کوروش خزایی به نحو مطلوبی انجام می‌شد، اما امروزه متسفانه بعضی‌ها به بیراهه رفته اند و با تکرار مکررات هدفی جز در آوردن اشک تماشاچی به هرقیمتی ندارد. این نمایش تاکید زیادی بر دوری جستن از این فاجعه دارد. 

 بازیگران این نمایش بهنوش مرادی،عرفان بحری، ساناز اقایی، عاطفه جلالی، پوریا روستایی، علیرضا کریمی، ساحل نجف زاده، مبینا بحری، سمیرا شاه تیم زاده، امید روستایی وبهنام زینعلی هستند.  

نمایش «رستاخیز» از 5 تا 9 تیرماه ساعت 9 در سالن شهید چمران به صحنه می‌رود.




نظرات کاربران